lördag 11 juli 2009

Tal: Göran Lindblad,Riksdagsledamot (m)

Folkinitiativet bad Göran Lindblad att skicka sitt tal för publicering men han skrev att:
”Tack det var viktigt vara med. Jag hade inget skrivet; talade fritt ur hjärtat, Berättade att parlamentariker från 47 länder stöder Irans folk i kampen för Demokrati mänskliga rättigheter och rättsstat Europarådets parlamentariska församling PACE antog utan nejröstr ( 5 personer avstod ,varav 4 turkar) en resolution till stöd. Resolutionen förbereddes i Politiska utskottet där jag är ordförande, jag inledde debatten . http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/AdoptedText/ta09/ERES1678.htm
Jag refererade till att Regimen använder samma metoder som andra terrorregimer såsom kommunist kina gör ännu och som Sovjetunionen gjorde. Dissidenten i Sovjet Natan Sharansky delar in befolkningen i terrordiktaturer i tre grupper; en liten som öppet stöder regimen, en liten som är öppet i opposition och den stora gruppen han kallar double thinkers. Som anpassar sig för de är rädda. När gruppen double thinkers minskar och öppet oppositionella ökar så närmar sig slutet för regimen. Vi ser detta in Iran Detta var huvudpunkterna i min lilla hälsning; Jag köpte Neda tröjan och bar den tillsammans med grön slip och grön näsduk”
Göran Lindblad Riksdagsledamot (m), är ordförande i Europarådets svenska delegation

Inga kommentarer: